Whitsundays - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marijke Poppema - WaarBenJij.nu Whitsundays - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marijke Poppema - WaarBenJij.nu

Whitsundays

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

16 Juli 2010 | Australië, Sydney

Hey Allemaal,

Ik heb 9 minuten om even gauw weer wat van ons te laten horen.

Allereerst bedankt voor jullie lieve berichtjes op ons vorige verhaaltje.

Woensdag gingen we dus op de boot. We moesten daar om kwart voor 1 zijn en zijn daarvoor opzoek geweest naar een pakeerplaats waar we niet hoefden te betalen. Die hadden we gevonden en we hebben geen ticket, en de auto stond er nog vanochtend :) dikke prima dus.

We gingen op de boot 'Prima'. Een boot met 11 passagiers en 2 bemanningsleden. De schipper was Steve en dekky was Racel leuke vrolijke en vriendelijke mensen. We werden opgeroepen en zo ontmoette we onze groep. Er waren 5 mensen uit zweden.. die allemaal samen reisen. (3mannen en 2vrouwen) daarnaast was er nog een nederlands meisje, een engelse jongen en een stel rond de 40. Relaxte group... waren we wel blij mee want we hadden geen zin in een partyboot :).

Ik hou het even kort... we hebben 3 keer gesnorkelt, 1 keer de eerste dag en 2 keer de tweede dag! Was super mooi om al dat koraal te zien en de vissen waren ook heel goed te zien. We hebben een aantal grote en kleine Nemo's gespot en ook hele mooie vel gekleurde koraal. Omdat mijn camera onderwater kan hebben we geprobeerd om zo veel mogelijk mooie foto's te maken. We zijn erg benieuwd want de batterij is op dus kunnen ze nog niet bekijken.

Verder zijn we nog naar White Haven beach geweest. Dat strand is gewoon zo ongeveer wit :) en het zand is heel fijn, bijna net zo fijn als bloem.

We blijven vandaag niet in Airlie Beach. Normaal ga je met de groep nog wat drinken maar bijna iedereen gaat vandaag al weg en we waren om 11 uur alweer op het land dus hebben we besloten om naar Townsville te rijden.

Mijn tijd is op :).

We hebben het super naar onze zin en alles gaat prima :) ben niet zeeziek geweest!

dikke knuffel

• 16 Juli 2010 - 03:17

Sas:

Hey Rijk, zie dat je net berichtje hebt achtergelaten...Ben je nog online? Spreek ik je zo misschien nog op Facebook! Ga nu ff je verhaal lezen :) xx

• 16 Juli 2010 - 03:21

Saskia:

Haha..je had dus maar 9 minuten, ondertussen dus alweer op weg naar Towsville: op naar het volgende avontuur! Als je ik niet meer spreek voor die tijd: superveel plezier op Magnatic Island!!! Tijd om koala's te gaan spotten :) Liefs van hier voor daar! xx

• 16 Juli 2010 - 11:25

Mamsie:

Heey MArijke en Ronald

Dat klinkt goed een leuke groep en lekker genoten.
    Ja wat is dat snorkelen mooi he je waant je in een andere wereld, de wereld onder water met vissen en prachtige koralen.
    Geniet maar lekker verder met zijn tweetjes.
    Erg leuk dat je even wat verslag doet van jullie belevenissen.

Thanks dikke kus van mama

• 16 Juli 2010 - 21:25

Hilly:

Blij om weer wat van jullie te horen, snorkelen is echt super mooi ben benieuwd naar jullie foto`s.Hier is alles oké, liefs van ons allemaal!

• 17 Juli 2010 - 09:46

Margit:

Hee Ronald en Marijke! Ik hoorde net dat je net met mama gebeld hebt Ronald! Het klinkt echt heeel leuk allemaal, snorkelen, koraalriffen, mooie stranden... Wij zijn jaloers! Het slapen in de auto klinkt ook heel relaxed ;). Hopelijk hebben jullie nu een slaapplek gevonden voor vannacht, of misschien zijn jullie alweer aan het rijden. Ik ben benieuwd naar de foto's! Liefs Margit

• 19 Juli 2010 - 11:13

Ton:

Hallo reizigers, hier een beetje beter laat dan nooit reactie :)
    Mooi on te horen dat alles zo goed verloopt, het is jullie van harte gegund. 't Is voor ons extra leuk omdat we hetzelfde gedaan hebben. En nu zijn jullie met SunFerries op Magnetic island terecht gekomen?
    Hopelijk hebben jullie ook daarvan weer een leuk verhaal te vertellen. blijf genieten van elkaar en de omgeving.
    Paps