Mackay - Airlie beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marijke Poppema - WaarBenJij.nu Mackay - Airlie beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marijke Poppema - WaarBenJij.nu

Mackay - Airlie beach

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

12 Juli 2010 | Australië, Sydney

Heey Allemaal,

Hier even een kort berichtje van ons heb maar een kwartiertje dus moet ff gauw typen :).

We zijn gister begonnen met reizen nadat we eerst om half 4 ons bed uit gingen om voetbal te kijken... helaas... Nederland verloor... helemaal verslagen gingen we naar huis en toen hebben we besloten om nog even te gaan surfen voordat we zouden vertrekken. Heerlijk om zo sochtends lekker in het water te zitten.

Na het surfen gingen we naar sas en garths huis om onze spullen in de auto te laden en daarna zijn we samen een ontbijtje gaan eten bij Getaway. Heel gezellig en lekker veel gegeten zodat we tijdens het reizen in ieder geval geen honger kregen. Tegen een uur of 12 zaten we dan eindelijk op de weg en we hebben toen een aantal uur gereden. Tegen een uur of 5 gingen we opzoek naar een slaap plek maar kwamen alleen maar kleine dorpjes tegen waar we niet zoveel vertrouwen in hadden. Een paar keer stond er hier is een camping en dan reden we die weg in en dan was er in geen 10km een camping te bekennen. Uiteindelijk besloten om maar door te rijden naar Mackay. Hier hadden we al snel een camping gevonden en besloten daar maar te blijven.

We moesten toen even bedenken wat we gingen eten.. We hadden rijst pakketten en pasta pakketten.We hadden allebei zin in pasta.. lekker makkelijk :D, niet dus...bleek dat we zout en boter en alles nodig hadden... en dat hadden we dus niet :D. Toen hebben we besloten om rijst te gaan eten,.. we hadden ook nog een potje irish stew en zo geschiede onze eerste maaltijd op ons prachtige kookpitje.. We konden niets zien maar t was erg lekker en daarna zijn we lekker met een volle buik op bed gegaan. Lekker knus met z'n tweetjes in de achterbak :). We hebben ongeveer een een persoonsbed en we zullen het dus niet koud krijgen snachts :D.

Prima geslapen vannacht en we zijn om een uur of half 8 uit bed gegaan. We hebben toen lekker gedoucht en zijn de stad in gereden om wat boodschappen te doen. Na een paar km richting Airlie beach te hebben gereden zijn we gestopt en hebben we bolletjes met pindakaas gehad :D lekker hollands ;).

Aangezien we gister al 7 uur hadden gereden was het echt nog een kippe eindje naar Airlie Beach.

We zijn zo ongeveer direct naar visitor information centre gelopen en daar zit ik dus nu ff op het internet dit verhaaltje te typen. Het is hier trouwens best wel warm :D...

Het water is echt prachtig blauw.. ben al helemaal verliefd. We hebben ook een schattig book exchange winkeltje gevonden... dat is ook altijd wel handig natuurlijk!!

Nou,.... de tijd is op.. Jullie horen wel weer van ons!!

liefs Marijke en Ronald

• 13 Juli 2010 - 07:10

Finapoppema:

heey Marijke en Ronald,

Erg leuk om even te horen hoe het jullie vergaat op de raizen door Australië.
    Geniet er heerlijk van met zij tweetjes!!!! Het is onvergeetelijk. En maken jullie veel foto's dan kunnen wij ook weer genieten van al dat moois.
    Een goede vaart op zee en hopelijk is het niet te warm op de boot, daar had ik nl. erg veel last van. En niet zeeziek worden natuurlijk.
    Veel plezier een een dikke knufel van mij.

take care!! liefs mama

• 13 Juli 2010 - 10:21

Saskia:

Hey dudes! Tof te horen dat het slapen best prima ging achter in de Toyota :D Morgen lekker zeilen, superveel plezier maar dat komt helemaal goed, tegen de tijd dat jullie dit lezen zijn jullie vast alweer terug in Airlie. Als jullie dan nog tijd over hebben voordat jullie verder gaan: misschien als tip nog ff langs de VIC. Garth zei dat er daar in de buurt ook mooie watervallen zijn om zo'n 20 km afstand. Kunnen ze je bij de VIC vast wel meer over zeggen en anders lekker op weg naar Townsville en Magnatic Island?! Veel plezier en dikke knuf van ons, Garth en Sas

• 13 Juli 2010 - 10:25

Hilly:

Hallo Marijke en Ronald,
    Ik wou dat ik jullie even kon zien, wat lijkt me het prachtig daar, veel plezier samen en pas goed op jezelf.Liefs van ons allemaal

• 13 Juli 2010 - 16:55

Ton:

Hey lieverds,

'k was vergeten jullie een hele mooie, leuke reis te wensen dus bij deze. 'k hoorde van Garth dat jullie met een Toyota Camry op pad zijn? hopelijk blijft het goed slapen voor jullie. Het scheelt natuurlijk dat het nu minder warm is dan een tijdje terug. Veel plezier op de boot, als je een beetje mazzel hebt zie je misschien wel dolfijnen en/of zeeschildpadden. En gaan jullie ook snorkelen? Blijf in elk geval foto's maken.
    By the way, Nevily heeft haar presentatie gehad en de examinatoren waren erg tevreden. Dus nu jij nog even Marijke :)
    Oops ehh je bent nu natuurlijk op vakantie, dus lang leve de vrijheid. En geniet van het reizen en van elkaar en we spreken elkaar wel weer.
    Paps