De eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marijke Poppema - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marijke Poppema - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

09 Juli 2010 | Australië, Sydney

Hallo Allemaal,

Aangezien Ronald hier nu al meer dan een week is, is het natuurlijk tijd voor een verhaal over wat we allemaal gedaan hebben.

Zoals Ronald al vertelde kwam hij dinsdag middag aan op Bundaberg airport ;)... heel klein vliegveldje waar ik 4 maanden eerder om precies dezelfde tijd en dag aan kwam. Sas, Garth en ik waren 's ochtend redelijk vroeg weggegaan zodat we voor dat we Ronald op pikten nog even wat boodschappen konden doen. De tijd ging redelijk snel en voor we het wisten was het nog maar een half uur voordat Ronald zou landen. Ik was natuurlijk helemaal blij dat het nog maar kort zou duren voordat ik hem weer zou zien maar ik was niet echt zenuwachtig. Pas toen ik het vliegtuig aan zag komen vliegen kreeg ik echt de kriebels en kon ik niet meer stil staan :). We konden alle pasagiers zien uitstappen maar nadat we een heleboel hadden zien uitstappen was er nog geen Ronald te bekennen... Ik ben toen bij de aankomst deuren gaan staan (5 meter verder ;) maar je kon het vliegtuig niet meer zien) en toen zag ik m lopen... Werd helemaal springerig en blij en toen ie door de deur kwam lopen gingen we eindelijk knuffelen... Marijke moest natuurlijk een traantje wegpinken :P.

Nadat we Ronald hadden opgehaald gingen we vrijwel direct op huis aan. We moesten nog even tanken, drinken kopen en toen zijn we de auto ingestapt. Onderweg niet zo heel veel gekletst want Ronald was nogal van de wereld... wat heel normaal is na zon lange reis en weinig slaap. Aangekomen in Agnes Water moesten we nog even Jess ophalen die we bij Paul en Lisa hadden gedropt. Dus precies hetzelfde als hoe het bij mij ging, Ronald mocht lekker met z'n duffe hoofd mee en paul en lisa ontmoeten.

Thuis gekomen hebben we lekker taco's gegeten en Ronald en ik zijn daarna naar Sovereign Lodge gegaan om daar in 1 van de apartementen te overnachten. Heerlijk groot appartement en een geweldig bed :). Vroeg naar bed en ff een goede nacht slapen was voor Ronald wel belangrijk.

De volgende dag was hij al veel meer aanwezig en toen hebben we volgens mij in de zee gezwommen. T is alweer een week geleden en k onthoud niet zo goed wanneer we wat hebben gedaan (A). We hebben toen de auto gepakt en zijn naar een plek gereden waar veel kangeroes te zien zijn en ik werd helemaal enthousiast voor Ronald omdat hij kangeroes zou zien. Ronald vond het allemaal wel prima en vond het leuk. :) ik was beetje teleurgesteld door zijn reactie omdat ik helemaal enthousiast was toen ik voor het eerst kangeroes ging zien. Dit komt waarschijnlijk omdat het ongeveer een maand geduurt had voordat sas mij daar heen nam :P. We zagen een kangeroe met een little joey in dr buidel.. erg schattig.

Op verder hebben we in de afgelopen dagen het hele agnes 1770 area laten zien aan Ronald. Naja ik vooral. We zijn de bergen met huizen opgereden en konden zo mooi genieten van geweldige uitzichten. We hebben gewandeld op 'the headland' waar we helemaal aan het einde rotsen zijn opgeklommen om op het verste puntje van 1770 te komen. Daar hebben we de sunset gekeken... :) heel romantisch natuurlijk ;). Het lopen heen en terug was alleen nogal pijnlijk want ik had geen slippers mee en Ronald wilde niet op zijn slippers lopen als ik geen slippers had. Daar had hij al gauw spijt van :).

We zijn ook lekker uiteten geweest met z'n tweetjes bij getaway. Leuk restaurantje met lekker eten. Het is leuk om een beetje lokal te zijn zodat je de mensen die er werken gewoon kent en dat is erg gezellig. Vera (de eigenaar) was alleen en wij waren de enige gasten. Het duurde dan ook niet lang voordat ons voorgerecht klaar was en daarna direct een hoofdgerecht. Super veel eten en zo kwamen we lekker vol weer thuis.

Saskia en ik zijn die avond harry potter 1 gaan kijken (we hadden in de videotheek hier ongeveer 3 maand tevergeefs gezocht naar de film, uiteindelijk hebben we hem op video gekocht in bundy). Saskia is op dit moment net begonnen met de boeken te lezen met wat gedram van mij ;). Heel gezellig dus gingen we samen die film kijken in de penthouse.. Ronald was ook mee maar die ging maar half kijken en half lezen. Daarna zijn we lekker in het penthouse blijven slapen.. heerlijk luxe.

Toen was het tijd om Ronald te leren surfen. Er waren een paar golfjes en dus hadden we wetsuits aangetrokken en saskia haar board meegenomen om te gaan proberen. Ik ging een beetje de dingen doen die ook in de lessen gedaan worden en zo mocht ronald eerst lekker op het droge proberen :). Het werkte wel want toen we in het water zaten stond hij de tweede keer dat ik m op een golf had geduwt op. Ik was natuurlijk erg trots :D. We zijn de volgende dag weer gegaan en toen heb ik hem wat meer aan zijn lot overgelaten zodat hij zelf op golven moest paddelen... dat is erg lastig als je net begint maar... hij wist er toch een paar te pakken. Ik had deze dag mijn eigen board ook meegenomen en ook al was het klein het is toch altijd weer heerlijk om in het water te zitten.

Ik weet niet meer wanneer maar we zijn een dagje gaan rijden. We hadden gehoord dat Baffle Creek (niet zo ver weg) een mooi plaatsje was met watervallen enzo. Dus wij op onderzoek uit en zijn lekker gaan rijden. We waren lekker vroeg weggegaan dus hadden alle tijd. Aangekomen in Baffle Creek konden we de watervallen niet zien en het was dus allemaal niet zo spectaculair.. wel lol gehad om de brievenbussen... de meesten hebben namelijk een magnetron als brievenbus daar. Verder hebben we de creek zelf wel gezien die uitloopt op de zee.. Met een bootje was dat wel leuk geweest.

een paar dagen geleden stelden sas en garth voor dat we hun gingen meehelpen met schoonmaken in Sovereign Lodge om daarna lekker met een bootje te gaan varen hier voor in 1770. Zo gezegd zo gedaan en tegen 1 uur hadden we een tinny (zo heet dat:P) gehuurd en zaten we lekker op het water. Jess was ook mee en zo was het bootje best wel volgeladen met 4 personen en een hond :). We gingen daarom niet zo heel snel en ons geduld werd wel een beetje getest :). Na een tijdje op het grote water te hebben gevaren gingen we in een klein creekje tussen de mangroves door. Dit ging niet zo heel goed want op vele plekken was het nogal ondiep. Na een tijdje zaten we een beetje vast en na wat geknutsel van garth konden we er wegkomen.. maar eerst stuurde hij ons de bomen in met de boot en moest ik wegduiken om niet helemaal opgeslokt te worden door takjes enzo :). Later deed garth nog een grappige maneuvre waardoor iedereen door de boot geslingerd werd :). terug naar het diepe water hebben we een strandje opgezocht op even te pauzeren. Na wat heen en weer te hebben gelopen wilden we weer vertrekken maar de boot was het daar niet mee eens. Ronald en Garth zijn toen er mee wezen prutzen en na ongeveer een half uur was ie eindelijk weer aan het pruttelen. Sas wilde toen graag terug zodat ze nog wat mensen voor Sovereign kon bellen. Ronald en ik heb Garth en Sas en toen gedropt en zijn zelf nog even richting ons huis gevaren. Ik ging toen ook even sturen... heel grappig want ik deed de heletijd slaloms :). Je moet namelijk de andere kant op sturen als je wil :P erg lastig ;).

Na onze vaar ervaring hadden we zin om gewoon lekker met z'n vieren uit eten te gaan. We zijn toen naar de Tree gegaan want daar was Ronald nog niet geweest. We hadden daar weer super gegeten en met volle buikjes zijn we tegen een uur of 9 naar huis gegaan om vervolgens direct te gaan slapen..

We hebben natuurlijk hier een aantal wedstrijden van Nederland gekeken en de eerste.. tegen Brazilie lag Ronald lekker in zijn bed. Belachelijk... maar jah wat doe je eraan. Van mamma hadden we slingers, t-shirts en pruiken gekregen en deze hebben we natuurlijk flink gebruikt. Hoewel de wedstrijden om 4 uur snachts zijn houdt dat ons niet tegen om lekker enthousiast te schreeuwen en te doen als Nederland scoorde... zo kreeg Roon de wedstrijd ook nog mee :). De tweede Nederlandse wedstrijd (tegen Uruguay) heeft Ronald wel meegekeken.... Hoe geweldig is het dat we in de FINALE zitten!!!! Apetrots heb ik de volgende dag mijn oranje shirt natuurlijk de hele dag gedragen. We wilden natuurlijk weten wie we zullen verslaan in de Finale. Paul en Lisa hadden ons uitgenodigd om Duitsland - Spanje met hun en hun tour group te gaan kijken. Erg gezellig met een stuk of 20 duitsers zijn wij om half 5 die wedstrijd gaan kijken. Sas en ik vonden dat Spanje beter speelden en dus mocht Spanje van ons als eerst scoren. We waren dan ook stiekem een beetje blij dat het 1-0 was. Maar we hadden de duitsers wel een gelijkmaker gegunt zodat we ook nog een verlenging konden zien. Helaas... duitsland eruit... Dat was t betreft het voetbal :D. Sas en ik waren natuurlijk in onze oranje kleedij en pruiken naar de wedstrijd duitsland - spanje gegaan :D.

Eergister ofzo zijn Ronald en ik met z'n tweetjes naar bundy geweest. We wilden wat spullen kopen want onze planning was om Donderdag te beginnen met onze reis naar het noorden (naar Cairns). We hebben daar de hele dag doorgebracht en ik was er wel klaar mee toen we eindelijk naar huis konden. Tis daar zo druk vergeleken met hier en al die uitlaat gassen word ik nogal misselijk van. Was een leuke maar lange dag. Thuis gekomen hebben we gegeten en toen lekker de hele avond gelezen.

Nou dat was het eigenlijk zo allemaal wel.. de 'bijzondere' dingen die we hebben gedaan. In verband met het weer (veel wind) hebben we besloten om te wachten tot maandag omdat we naar de Whitsundays zouden gaan en dit is met een zeilboot en dan wil je niet dat de zee te ruig is. We zullen op een boot gaan met 9 anderen en dat is dus een lekker klein groepje. Je hebt namelijk ook zo genoemde partyboten en daar zitten ongeveer 10x zoveel mensen op. (zijn wel grotere boten hoor ;))
We gaan dus na de finale op pad... We hebben er mega veel zin een maar eerst gaan we nog ff genieten van wat de wind met onze golfjes doet :). Op naar de zee dus om ff lekker
te surfen!!!

Liefs Marijke


Oow ja... helemaal vergeten.. Sas, ronald en ik zijn ook nog naar een Rodeo geweest.. we waren alleen een beetje te laat.. Saskia moest werken tot 5 uur. We kwamen daar en toen na een half uur was het afgelopen. Was wel weer leuk om te zien maar voor Ronald een beetje te kort om een goed idee te krijgen van hoe leuk zoiets is :D.

  • 09 Juli 2010 - 00:20

    Saskia:

    Hey hey,
    Vorige keer de "gouden regel" genegeerd en geen berichtje achter gelaten maar gedraag me nu weer braaf!

    Superleuk om zo te lezen wat we allemaal beleven :P Binnenkort lekker op pad en dan heb je vast nog veel spannender dingen te melden :D

    Veel plezier met surfen, ik zal wel werken voor brood op de plank :P

  • 09 Juli 2010 - 05:14

    Ton:

    Heej Marijke, wat een lap tekst. Leuk om zo even mee te krijgen wat jullie zoal gedaan hebben. Jullie zijn nu dus op reis naar Cairns. Als je nog een leuke plek in Cairns zoekt om te overnachten? Tropic Day's!
    Gaan jullie ook nog naar Babinda Boulders?(is maar een eindje van de weg af).Je kunt daar heerlijk zwemmen.
    Hopelijk laten jullie wat van je horen tijdens de rondreis, gelegenheid zat zou ik zeggen :) En niet vergeten foto's te maken he?

    liefs Paps

  • 09 Juli 2010 - 14:23

    Finapoppema:

    haaaaai marijke

    Zo zeg wat een lang verhaal, ik zal het even printen dan kunnen opa en oma jullie belevenissen ook lezen.
    Jullie genieten lekker begrijp ik wel. En ja nu hopen dat Nederland kampioen word. Het word vast spannend tegen Spanje.

    heel veel liefs en een dikke kus, en veel reisplezier.

    take care

    mama

  • 09 Juli 2010 - 21:15

    Hilly:

    Ik had al iets van Ronald gehoord, jouw verslag is gewoon langer, leuk om het te lezen, veel plezier samen en Ronald wees wel wat enthousiaster over de kangeroes, je kent ze van de dierentuin maar in het echt is het wel heel bijzonder toch? Veel liefs van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2010

Townsville & Magnetic

16 Juli 2010

Whitsundays

12 Juli 2010

Mackay - Airlie beach

09 Juli 2010

De eerste week

30 Juni 2010

Aangekomen
Marijke

Actief sinds 21 Dec. 2009
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 11355

Voorgaande reizen:

07 Maart 2010 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: