Townsville & Magnetic - Reisverslag uit Townsville, Australië van Marijke Poppema - WaarBenJij.nu Townsville & Magnetic - Reisverslag uit Townsville, Australië van Marijke Poppema - WaarBenJij.nu

Townsville & Magnetic

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

30 Juli 2010 | Australië, Townsville

Hey all,

Sorry sorry, dat het zo lang duurt voordat ik wat schrijf over onze trip.. We zijn inmiddels namelijk alweer een paar dagen 'thuis' bij sas en garth.

Ik had eerder willen schrijven, in Townsville al maar Ronald zei dat dat niet hoefde dat we het later wel deden :).

Na airlie beach en de boot zijn we weer in de auto gestapt en naar Townsville gereden. Van Airlie beach was het nog rond de 300km naar Townsville en dus waren we een paar uur onderweg.

25km vanaf Townsville hadden we natuur camping gevonden maar we wilden de stad nog even bekijken en hadden besloten door te rijden en te gokken op een andere goede slaapplaats. Dit omdat het hek om half 6 dicht zou gaan en het was al half 5. Dit betekende dat we in Townsville wel op zoek gingen naar een kampeer plek. Dit ging heeeeeeeel slecht... haha we waren om 8 uur nog op zoek en met honger zijn we maar naar de kfc gegaan. Dit was helemaal een ramp want het eten was niet zo heel lekker en we hebben dan ook besloten hier nooit meer heen te gaan.

Uiteindelijk hebben we om 9 uur een camping gevonden met heerlijke douches. Hier in Australie zitten alle campings vol met oudere mensen en zo ook hier :D.

Na een nacht heerlijk in de auto te hebben geslapen zijn we townsville gaan bekennen en op zoek gegaan naar een visitor information centre om te kijken wat voor deals er waren voor Magnetic Island. Gevonden dat we voor 94dollar per persoon we een ferry transport en 2 nachten in een hostel hadden. Ook 1x ontbijt en 1x dinner. Hier zijn we voor gegaan en zo gingen tegen 3 uur naar het eiland toe.

Hier hebben we veel gewandelt en veel met de bus rondgereden zodat we het hele eiland hebben gezien. Op de tweede dag zijn we 's ochtends naar 'Horseshoe bay' gegaan en daar op het strand lekker onze lunch gehad. Daarna zijn we naar een wandel pad gegaan en hier hebben we een koala gezien. Hier hebben we helaas geen foto's van omdat mijn camera telkens een error voor het kaartje aangaf. we hadden geen extra kaartje mee en daarom zijn er erg weinig foto's van magnetic. Heel jammer maar het is niet anders.

Toen we na twee nachten weer terug waren in Townsville hebben we een internet cafe op gezocht om te kijken of we de foto's toch van het kaartje konden halen. Hier stonden namelijk alle foto's van de Whitsundays op en dit waren een stuk of 200. Bij het internet cafe is het niet gelukt en daarom zijn we naar een fotowinkel gegaan.. of hoe dat ook alweer heet. Daar hebben software erop los laten gaan en na een paar uur konden we terug komen om een cd met onze foto's te ontvangen. Het was 25 dollar... maar dat was het absoluut waard. Helemaal blij dat we de foto's hadden zijn we verder gereist naar Mission Beach. Daar schrijf ik de volgende keer verder!!!

liefs(K)

• 30 Juli 2010 - 17:32

Fina :

jaaaaaaaa
    vet goed toch weer een berichtje van jullie.
    Wat beleven jullie leuke dingen samen die zullen jullie echt nooit vergeten.
    Wees je er maar van bewust dat het echt uniek is zo samen in Australie te zijn.
    Gelukkig dat het goed is gegaan met die foto's

Heel veel liefs en knuffels mama

• 30 Juli 2010 - 20:47

Ton:

Heej een verhaaltje :), leuk dat het jullie zo goed gaat. Volgens mij is Townsville niet direct een stad om te bezichtigen of wel soms?
    Jammer dat het fototoestel zo ... doet. Want ik had wel een paar foto's van Magnetic island willen zien. Maar goed, wat nu op Ronald's facebook account staat is ook de moeite waard. Volgens mij gaat het reizen jullie wat makkelijker af dan ons, 'k heb nog geen bloopers ontdekt of krijgen we die bij terugkomst te horen?
    In elk geval ben ik benieuwd naar het volgende verhaaltje. Jullie zijn weer aan de beurt.

groetjes Paps

• 01 Augustus 2010 - 18:37

Margit En Hilly:

We hebben jullie berichtje gelezen, en wij zitten op de camping,
    goed weer een beetje onweer vandaag, wij blijven jullie volgen, veel plezier verder. groetjes van ons allemaal